Bentuk tubuh jejas kepuasan

SOALAN

SAYA berkahwin hampir tiga tahun dan mempunyai seorang anak berusia dua tahun. Saya memilih isteri saya sebagai teman hidup atas dasar mengisi hati yang kosong selepas putus cinta dengan teman wanita.


Masalahnya ialah, saya tidak mendapat kepuasan seks yang sebenar walaupun zakar saya berfungsi dengan baik dan air mani terpancut selepas melakukan seks dengan isteri.

Ini mungkin kerana bentuk tubuh isteri saya tidak cantik. Jadi kami melakukan seks dalam gelap dan tidak pernah sekali pun dalam terang.

Sampai sekarang saya ibarat orang bujang yang berharap akan melakukan seks dengan wanita cantik dengan kulit putih gebu. Oleh kerana tidak tahan, saya sering menonton filem lucah dan melakukan onani.

Patutkah saya tinggalkan isteri dan anak saya dan berkahwin lain atau mencari teman wanita (skandal) untuk selesaikan masalah saya? Buat pengetahuan doktor, saya mempunyai wajah tampan.

SUAMI GERSANG
Kuala Lumpur


JAWAPAN


Mengikut pandangan Islam, perkahwinan itu menyempurnakan separuh agama manakala hubungan seksual suami isteri pula satu ibadat. Mempergunakan isteri untuk kepuasan kendiri dan mempersiakan pasangan adalah zalim.

Jadi kehidupan anda bukan saja ‘ibarat orang bujang yang bergelumang dengan maksiat’, malah lebih buruk daripada itu. Jangan fikir rupa dan personaliti tampan sudah mencukupi kalau sikap tidak memenuhi sifat kemanusiaan.

Sedarlah yang anda adalah bapa kepada seorang anak dan bukan seorang yang tidak bertanggungjawab. Sedarlah anda sudah bernikah dengan perempuan pilihan anda dan anda bertanggungjawab menjaganya, bukan menganiaya selain mempersiakan hidupnya.

Ubahlah sikap buruk itu. Jadi seorang suami yang mesra dengan isteri dan anak, jaga dan kekalkan keharmonian rumah tangga dengan tidak berfoya-foya bersama wanita bukan muhrim.

Jauhkan diri daripada amalan sia-sia saperti menonton filem lucah dan beronani. Ia bukan cara yang baik untuk mengatasi masalah anda.

Anda yang buat angkara ni dan bukan isteri anda. Jangan cari jalan singkat dengan menceraikan isteri untuk berkahwin lain kerana ia tidak memulihkan keadaan.

Dapatkan bantuan untuk memulihkan sikap buruk anda melalui bimbingan di pejabat agama. Jadilah lelaki sejati dan bukan lelaki petualang. Jalan untuk kebaikan sentiasa terbuka, yang penting ialah anda sedar. Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna!

1 comment:

  1. mak oi..1st time dengar lelaki puji diri sendiri..habis kalau hensem kenapa cr perempuan xlawa..lagi satu atas sebab nak isi kekosongan hati? jgn bagi alasan itu sb anda xpuas..utk pengetahuan anda..perempuan cantik dgn pakej badan ramping pun belum tentu anda akan puas..berbincang la dgn isteri anda, suruh dia jaga body dan percantikkan diri..apa la..anda wat cmtu ibarat lelaki yg xde iman..kahwin bukan seks semata2..tetapi mencari kerehda Allah..habis sebeleum kahwin xfikir ke habis-habisan..mentang2 la lelaki leh kawin 4..dan ingt Allah murka hamba nya tidak adil..anda sekarang ni adalah seorg pemimpim..ketua keluarga.No wonder la sekarang perempuan byk jd skandal suami org, sb suami gersang cm anda.

    ReplyDelete

Recent Post