Keluar cecair nanah selepas bersetubuh

Baru-baru ini, saya bersetubuh dengan teman wanita. Sebelum ini saya memang tidak ada teman wanita. Seminggu kemudian, alat sulit saya di bahagian lubang bawah terasa gatal sehingga semalaman. 

Ketika mandi, saya picit kepala alat sulit saya dan keluar sejenis cecair berupa nanah. Adakah saya dijangkiti penyakit kelamin. Apa yang harus saya lakukan sekarang.




INGIN TAHU,
Kuala Lumpur




Hubungan seks rambang dan tanpa perlindungan iaitu tanpa mengunakan kondom amat berbahaya kerana individu itu mendedahkan dirinya kepada penyakit kelamin.

Malangnya sebahagian besar daripada hubungan seks rambang berlaku tanpa dirancang dan mereka yang melakukannya tidak terfikir boleh terkena jangkitan penyakit kelamin kerana yakin ia tidak akan berlaku kepada mereka.

Oleh itu, elemen ‘denial’ ini menyebabkan ramai individu seperti anda yang tidak pernah melakukan seks menghidap penyakit kelamin tanpa diduga walaupun baru melakukannya sekali.

Daripada penjelasan yang anda beri itu jelas anda menghidap penyakit kelamin. Kemungkinan jangkitan berlaku melalui salur kencing anda di mana kuman dan virus tertentu gemar membiak di sana.

Malangnya jangkitan begini jarang memberi apa-apa tanda jangkitan kepada perempuan kerana kuman atau virus itu boleh menginap di dalam faraj dan memandangkan faraj sentiasa lembap memang sukar untuk wanita itu tahu jika ‘keputihan’ yang dialaminya semula jadi atau sebaliknya.

Saya syorkan anda berjumpa doktor secepat mungkin dan jalani pemeriksaan untuk mendapatkan rawatan.

Jika anda merawat secara bersendirian seperti mendapatkan ubat dari farmasi tanpa melalui pemeriksaan kemungkinan jangkitan ini boleh menular secara diam seterusnya mengancam kesuburan apabila salur sperma terkandas atau kilang sperma rosak akibat jangkitan.

Pastikan anda jauhkan diri daripada seks rambang. Malang tak berbau, menggunakan kondom pun tiada jaminan jika kondom terlucut, pecah atau kebetulan bocor

No comments:

Post a Comment

Recent Post