Hubungan kelamin hambar

SAYA sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak berumur dua tahun lebih. Kehidupan agak selesa memandangkan kami bekerja dalam bidang profesional. Selepas kelahiran anak pertama, kehidupan seks kami tidak lagi sehebat dulu kerana isteri tidak berminat melakukan hubungan seks. Seminggu sekali pun susah untuk diajak bersama.


AHMAD IDHAM
Kuala Lumpur




Lelaki dan perempuan dijadikan Tuhan mempunyai fitrah semula jadi yang juga termasuk keinginan nafsu, naluri dan syahwat seksual yang memerlukan tindak balas yang membina dalam hubungan stabil iaitu hubungan perkahwinan.

Nampaknya daripada keluhan saudara, perkara itu seolah-olah tidak berlaku dan kini anda menderita dalam diam kerana kelakuan isteri yang tidak memainkan peranannya walaupun agama sudah menunjukkan jalan.

Anda boleh bawakan perkara ini ke tengah, mendapatkan bimbingan bersama isteri di pejabat agama atau buat temujanji di mana mana pejabat LPPKN.

Jika isteri anda ada masalah kesihatan yang membuatkannya sukar hendak bersama, anda perlu dapatkan bantuan perubatan dan jumpa dengan pakar kesihatan yang berkaitan.

Kini ada pakar seksologis seperti Klinik Cinta atau Love Clinic yang dikendalikan oleh sekumpulan pakar di Damai Service Hospital di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur.

Pendek kata, tiada sebab kenapa pasangan muda seperti anda dan pasangan dalam keadaan tertekan, lebih-lebih lagi anda yang mengalami kesan tekanan akibat kurang hubungan intim. Saya pasti bukan anda saja yang mengalami masalah itu, ramai lagi menanggung penderitaan itu kerana sikap pasangan yang pentingkan diri.

Bukan lelaki saja yang menanggung penderitaan itu, malah ada juga isteri yang tidak diendahkan suami dalam keperluan seksual mereka.

No comments:

Post a Comment

Recent Post