Pasangan kerap beronani

SAYA dan isteri kerap melakukan hubungan intim dan onani. Baru-baru ini ketika beronani dengan isteri, saya dapati ada darah di dalam air mani saya. Minta doktor jelaskan masalah berkenaan.


DIN
Johor Bahru, Johor




Anda dan pasangan mempunyai amalan selain perilaku seksual biasa. Bagaimanapun, mungkin ketika melakukan onani, ia dibuat dengan kasar, menyebabkan salur kencing yang radang itu tercedera ketika ejakulasi berlaku dan tidak hairan jika ada darah dalam air mani.

Jika anda tidak merasa sakit ketika membuang air kecil atau tiada kelihatan darah dalam air kencing, kemungkinan pendarahan yang berlaku bukan dalam sistem urinari (buah pinggang, salur ureter, pundi kencing dan salur kencing), ia mungkin dari sistem reproduktif dalaman lelaki iaitu pundi prostat dan pundi seminal.

Keradangan kronik pundi prostat boleh menyebabkan salur kecil dalaman pada pundi prostat radang dan mudah tercedera. Akibatnya, berlaku pendarahan apabila tercetus ejakulasi.

Pundi prostat menghasilkan 70 peratus isian air mani. Apabila keradangan reda dan pulih, pendarahan tidak berlaku lagi. Lama-kelamaan air mani menjadi lebih cerah dan tiada bekas pendarahan. Jika keradangan itu akibat jangkitan, dapatkan rawatan sewajarnya daripada doktor.

Jadi, penting untuk anda berjumpa doktor bagi menjalani pemeriksaan seperti ujian air mani untuk mengesan darah, ujian kencing untuk tujuan itu juga dan jika perlu ujian imbasan pundi prostat.

No comments:

Post a Comment

Recent Post