Bulu roma bukan penyakit

SEBAHAGIAN lelaki mempunyai bulu roma selain bintik kecil mengandungi bulu roma halus pada batang zakar. Akibatnya, ada yang salah faham, lebih-lebih lagi wanita, menyebabkan timbul ketidakselesaan kepada pasangan lelaki.

Memang situasi itu kelihatan luar biasa dan mungkin menjadi tanda tanya pasangan. Jadi, tidak hairan jika sebahagian besar lelaki yang berdepan perkara itu berasa rendah diri dan menjauhi wanita.


Mungkin maklumat pertama yang anda perlu tahu ialah bulu roma boleh wujud di batang zakar dan ia bukan penyakit atau masalah kesihatan anggota sulit.

Ia normal dan tidak memudaratkan anda atau pasangan. Jika anda tidak mahukannya, anda perlu mencukurnya, menggunakan krim penghapus bulu roma atau ‘depilator cream’ setiap kali ia kelihatan.

Krim berkenaan ada dijual di farmasi. Memang bulu roma itu tidak akan hilang walaupun dicabut berulang kali.

Jarang bulu roma itu boleh dihapuskan secara kekal seperti melalui prosedur ‘electrolysis’. Prosedur berkenaan menyakitkan dan bukan 100 peratus mampu menghapuskannya terus.

Oleh itu, mengapa hendak menyeksa diri dan anggota sulit. Biarkan saja dan jelaskan kepada pasangan yang ia perkara biasa.

Jelaskan juga ia tidak menyukarkan mana-mana pihak. Lagi pun, perempuan juga mempunyai bulu roma di bahagian tompok areolar payu dara, selain di atas bibir dan ia juga perkara biasa.

No comments:

Post a Comment

Recent Post