Dulu panas kini sejuk

SAYA berumur 23 tahun dan pernah menjalani pembedahan tulang belakang (scoliosis) ketika berumur 18 tahun. Ketika itu, doktor banyak memberi saya makan pelbagai ubat saraf untuk mengembalikan kesihatan. 

Sebelum pembedahan, sperma yang saya hasilkan dianggap normal tetapi kini saya berdepan masalah ejakulasi pramatang manakala sperma terhasil pula mempunyai ketulan putih/kuning selain sejuk.


Dulu, apabila saya menyentuh sperma, saya dapat rasakan suhunya sedikit panas tetapi kini ia sejuk. Adakah ini bermakna saya perlu berjumpa dengan pakar kerana saya bercadang untuk berumahtangga.



INGIN KEPASTIAN

Muar, Johor




Anda sudah menjalani pembedahan untuk membetulkan kebengkokan tulang belakang dan ia berjaya membantu memulihkan keadaan tidak selesa sebelum itu.

Jika pergerakan anda elok dan anda tiada masalah sakit belakang maka tiada sebab pembedahan itu membawa kesan sampingan kepada kesihatan seksual seperti yang anda khuatiri berkaitan masalah yang dialami kini.

Berkaitan keadaan air mani, ia hasil campuran cairan dari pundi prostat, seminal, cowpers dan sperma dari pundi epididimis.

Jika cairan banyak dari pundi prostat maka ia berwarna semacam kelabu atau krim. Jika banyak cairan dari pundi seminal maka cairan berwarna lebih kekuningan.

Mengenai keadaan suhu air mani, jika anda amat teruja ketika beronani, maka air mani akan terasa panas, lebih-lebih lagi jika perasaan hangat itu lama dan anda mengambil masa yang agak lama untuk mengeluarkannya.

Jika ia cepat keluar, mungkin tidak akan terasa hangat lebih-lebih lagi jika suasana sejuk. Jadi jangan khuatir sangat mengenai perkara berkenaan. Paling penting ialah yakin kepada kesihatan anda dan amalkan gaya hidup sihat. Jangan merokok dan lakukan senaman berkala.

Ia lebih baik daripada fikir yang bukan-bukan. Selamat mendirikan rumah tangga dan jika dalam setahun dua, tiada tanda isteri hamil, anda serta pasangan pergi berjumpa doktor untuk menjalani pemeriksaan kesuburan.

2 comments:

  1. Hey tony! Nama saya Julia, terima kasih atas ketenangan maklumat yang anda bagikan mengenai Dr. Iyabiye mengenai penyembuhan hepatitis, dia dalam keberkahan saya menghubungi dia dan saya sembuh selepas memohon rawatannya. Beliau menghantar saya ubat melalui khidmat kurier DHL yang mudah untuk saya dapatkan dan mengambil ubat selama 4 minggu dan saya pergi ke hospital selepas itu untuk ujian dan negatif. Saya datang ke sini untuk memberitahu anda bahawa anda betul-betul di mana-mana ubatnya, semuanya baik dengan saya sekarang. Terima kasih banyak - banyak. Hanya sekiranya ada sesiapa di luar sana yang ingin menghubunginya, di sini adalah kenalannya: iyabiyehealinghome@gmail.com Panggilan / Whatsapp: +2348072229413

    ReplyDelete

Recent Post